Pages

czwartek, 7 stycznia 2016

ptaki wokół nas - pliszka

Pliszka siwa (Motacilla alba)
Pliszka żółta (Motacilla flava)

Od dzieciństwa znam pliszkę siwą. Już wczesną wiosną, nawet jeszcze na krach lodowych spotkać można tego skromnie upierzonego ptaka. Pliszka jest niezmiernie ruchliwa wyszukując pierwszych owadów. Zabawne jest jej poruszanie dość długim ogonkiem z góry na dół. Obserwowałem zaloty tych ptaków na polu i są one dość urozmaicone. Natomiast pliszki żółtej nie znałem i dopiero w ostatnich kilku latach udało mi się obserwować dość krótko. To znaczy, że w mojej okolicy ten ptak jest mało liczny. Spotykałem pliszkę żółtą latem podczas przejażdżki rowerem na asfalcie lub na poboczu drogi. Oto kilka zdjęć tych ptaków. Tuż za Uralem oba te gatunki występują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz